ATTENTION


Present simple:

This is the form of the present simple ( with like + noun and  with dislikes like + -ing)

We use the present  simple of like to talk about things we like or don’t like.
Marina likes burges.
I don’t like my school uniform.
Do you like yellow?

We often use like + -ing to talk about things we like or dislike doing.
I like watching TV.
I don’t like playing tennis.
Does Jade like cycling?



In foods use well countable and uncountable.


SPECIFIC
GENERAL
Countable
I’m buying an  orange*
I love oranges. Oranges are delicious.
Uncountable
I’m buying some broccoli.
I like. Broccoli is good for you.
*Note: singular = “I’m buying an orange. “ Plural = “I’m buying some oranges.”

GRAMMAR FOCUS:

SOME AND ANY

Do we need any meat? 
We need some hamburger meat.
We don’t need any clicken.
Do we need any soda?
Yes, let’s get some soda. 
No. we don’t need any soda.

 Yes, let’s get some.
No, we don’t need any.
Note: some and any are also used with plural countable nouns:
“Do you want some bananas?” “No, I don’t want any.” 

ADVERBS OF FREQUENCY
always   eat breakfast.
Do you ever have fish for breakfast?
100% always
    usually
Yes, I always do.
           usually
    often
 Sometimes I do.
           often
    sometimes
 No, I never do.
                   sometimes
    seldom

           seldom
Sometimes I eat breakfast.       

  0%   never
































How much; how many; how old; how far; how long; ...
São expressões relacionadas com quantidade, dimensão, freqüência, tempo etc., muito comuns na linguagem corrente. Aprenda a usar as seguintes, que são as principais:
How much – quanto
How much did you pay for your shoes?
Quanto você pagou por seus sapatos?
How much is that câmera?
Quanto custa essa câmera?
How many – quantos, quantas
How many bananas o Jimmy comeu?
How many CDs você tem?
Quantos CDs você tem?
How old – quantos anos, que idade
How old is your fahter?
Quantos anos tem seu pai?
How wide – que largura, qual a largura
How wide is this river?
Que largura tem este rio?
How far – qual a distância
How far is it from Brasília to Rio?
Qual a distância de Brasília ao Rio?
How often – com que freqüência
How often do you go to church?
Com que freqüência você vai à igreja?
How long – qual o comprimento: quanto tempo
How long is this street?
Qual o comprimento desta rua?
How long Will you stay in New York?
Quanto tempo você vai ficar em Nova Iorque?
Observações:
a)   Levando em conta a distinção entre os countable e uncountable nouns, observe a diferença:
How much money do you want?
Quanto dinheiro você quer?
How many dollars do you have in your wallet?
Quantos dólares você tem em sua carteira?
How much beer did he drink?
Quanta cerveja ele bebeu?
How many sugar do we need?
De quanto açúcar precisamos?
How many kilos of sugar do we need?

De quantos quilos de açúcar precisamos?
b) Todas as expressões com how apresentadas anteriormente podem ser empregadas também em perguntas indiretas.

Charles asked me how old I was.
O Charles me perguntou qual era a minha idade.

She wanted to know how far the airport was.
Ela queria saber qual era a distância até o aeroporto.

c) Finalmente, observe o uso de how:
►►na expressão how about (que tal?), equivalente a what about.
How about a cup of tea?
Que tal uma xícara de chá?
How about going to the movies?
Que tal irmos ao cinema?
►►Em frases exclamativas.
          How interesting?  Mas► What na interesting book!
Que interessante!      Que livro interessante!
How foolish!         Mas ►  What a foolish Idea!
Que bobagem!           Que idéia boba!
How exciting!       Mas ►  What na exciting movie!
Que empolgante!        Que filme empolgante!

Como você deve ter percebido, how é usado apenas com adjetivos. Quando a frase exclamtiva contém um substantivo, qualificado ou não, você é obrigado a começar com what, sempre seguindo de um artigo indefinido, desde que o substantivo esteja no singular.


TO HAVE COMO MODAL VERB – TER DE, TER QUE.

Empregado no sentido de ter de, ter que, expressando obrigação, necessidade, have vem sempre seguindo de um verbo no infinitivo (com to).
Nesse caso, to have comporta-se do mesmo modo que um verbo principal na forma afirmativa, negativa e interrogativa.

Simple present  - verbo no infinitivo
Afirmativa
Negativa
Interrogativa
I have to do my homework. (tenho que fazer)
She doesn’t have to set the table. (não tem que)
Do you have to go now? (tem que ir)

Simple past - verbo no infinitivo

Afirmativa
Negativa

Interrogativa
I had to tell dim the truth. (tive que contar )
He didn’t have to pay the fine. (não teve que pagar)
Did they have to walk ten kilometers? (tiveram que caminhar)


Simple future - verbo no infinitivo

Afirmativa
Negativa

Interrogativa
Tom will have to go by bus. (terá que ir)
Tom won’t have to go by bus. (não terá que ir)
Will Tom have to go by bus? (terá que ir)


HAVE, HAVE TO; HAVE GOT; HAVE GOT TO

To have, como você sabe, significa ter, possuir, e, seguido de to, significa ter de, ter que, no sentido de obrigação, necessidade.

Em ambos os casos, os native speakers freqüentemente acrescentam got  (particípio de get) depois de have. No sentido de possuir em nada altera o significado. Porém, no sentido de obrigação, necessidade, reforça e dá maior ênfase.
LUCY has got two brothers and three sisters. (tem)
Have you got five dollars to lend me? (tem)
I’ ve got to be there at 5 pm. (tenho que)
They’ve got to help you! (têm que)

OBS.:  Essa construção com got só pode ser empregada no  presente. Nos demais tempos, emprega-se apenas to have.
Charles had to leave early. (teve) ; 
    We had a good opportunity. (tivemos)
    Susan will have to see a doctor. (terá);  
    I don’t know if I passed; I’ll have an answer tomorrow.(terei)

THE VERB TO HAVE (O VERBO TER)

The verb TO HAVE (ter) é o auxiliar utilizado para composto do perfect tenses, verbo principal e modal verb (have to).

TO HAVE – como verbo principal (ter, possuir).
To have – vem sempre seguido de um substantivo, que pode ser precedido por um adjetivo, ou por um pronome.
Como todo verbo principal, to have (no infinitivo) pede o auxiliar do para compor a forma negativa e a interrogativa.

Simple present (presente) TO HAVE (eu tenho) - nas formas:
 Afirmativa

Negativa


Interrogativa
– 3ª pessoa do singular; e have – demais pessoas.
- does not (doesn’t) have – 3ª pessoas do singular; e do not (don’t) have – demais pessoas.
 - Does + sujeito + have – 3ª pessoa do singular.
   Do + sujeito + have - demais pessoas.


Simple past (pretérito perfeito/imperfeito) - HAD (eles tinham) nas formas:

Afirmativa
Negativa
Interrogativa
- had – todas as pessoas      
- did not have – todas as pessoas (did’nt)
- did + sujeito + have – todas as pessoas


Simple future (futuro do presente) – WILL HAVE (eu terei) nas formas:

Afirmativa
Negativa
Interrogativa
- will have – todas as pessoas
- will not have – todas as pessoas (won’t)
- will + sujeito + have – todas as pessoas

OBS.: Como o verbo principal, to have, além de expressar posse, pode expressar também ação relacionada a uma refeição, substituindo to drink (beber, tomar) e to eat (comer).
1) I had breakfast at seven o’clock.  a) Let’s have lunch together! b) What are you going to have: wine or beer?
- No sentido de posse, já sabemos que to have não aceita gerúndio. Porém quando substitui to drink ou to eat, o  gerúndio pode ser usado.  a) I’m having dinner.   b) He’s having a cup of coffee.
2) Além desses dois usos, to have pode ainda, ser utilizado em algumas expressões:
a) Have a good time!  b) Have a good test!  c) Have a nice weekend!






(perguntas no final da frase)

Muitas vezes, ao terminarmos uma frase, seja ela afirmativa ou negativa, acrescentamos-lhe uma pergunta. Essa pergunta não pede uma informação, mas, na verdade, que a confirmação do se acabou de declarar ou quer que a ouvinte concorde com a opinião emitida.

Você gosta de sorvete de chocolate, não gosta? (confirmação)
A Carolina é muito simpática, não é? (opinião)
Eles não foram para a chácara ontem, foram? (confirmação)
O Alberto vive contando mentira, não é mesmo? (opinião)
Em inglês, a pergunta no final da frase recebe o nome de question tag (tag = acréscimo, arremate)
You like chocolate ice cream, don’t you?
Carolina is very nice, isn’t she?

They didn’t go to the farm yesterday, did they?
Alberto is always telling lies, isn’t he?

Comparando os exemplos, em português e em inglês, podemos concluir que procedemos basicamente da mesma forma em ambas as línguas. Vale salientar que, em português, o tag varia mais, pois temos diferentes modos de formá-lo. Por outro lado, em inglês, utilizamos sempre um auxiliar no tag.

1 - À semelhança do português, em inglês, quando a declaração inicial for afirmativa, o tag será negativo e, quando a declaração inicial for negativa, o tag será afirmativo.

+
     -
Bobby  is a smart boy,
   Isn’t he?
Bobby é um menino inteligente, não é?
The house was very old,
   wasn’t it?
A casa era muito velha, não era?
-
     +
Your brother isn’t at home,
   Is he?
Seu irmão não está em casa, está?
Bobby  is a smart boy,
   Isn’t he?
Bobby é um menino inteligente, não é?
Those bananas aren’t ripe,
   Are they?

2 - O tag será sempre formado por um auxiliar (to do, to be, to have ou modal), no mesmo tempo verbal empregado na declaração inicial.

It’s awfully hot, isn’t it? (Está terrivelmente quente, não está?)
You can ride a bicycle, can’t you? (Você sabe andar de bicicleta, não sabe?)
This could be a serious problem, couldn’t it?
(Isto poderia ser um problema sério, não é mesmo?)
The books shouldn’t be left o n the bed, should they?
(Os livros não deveriam ser deixados em cima da cama, deveriam?)

Pedro’s English has improved a lot, hasn’t it?
(O inglês do Pedro melhorou muito, não melhorou?)

Shirley has beautiful hair, doesn’t she? (A Shirley tem cabelos bonitos, não tem?)
Charles doesn’t speak Greek, does he? (O Charles não fala grego, fala?)
Helen and Walter will get married next month, won’t they?
(A Helen e o Walter se casarão no mês que vem, não é?)
You wouldn’t say that to your boss, would you? (Você não diria isso ao seu chefe, diria?)

3 – Se o tag for negativo, a contração é obrigatória. Observe os exemplos dados anteriormente.
Obs.:
a)    O question tag é um recurso mais comumente utilizado na linguagem falada.

b)”Para que tanto pronome no tag?”, perguntará você. Ora, como sabemos, em inglês, todo verbo exige um sujeito expresso, por isso é necessário o pronome no tag.

b)    As frases iniciadas com Let’s (Vamos, implicando um convite, uma sugestão) terminam
c)     geralmente com shall we? , que é uma espécie de tag.
Let’s dance, shall we?  (Vamos dançar, vamos?)
Let’s have a cup of coffee, shall we? (vamos tomar uma xícara de café, vamos?)

d) Freses que começam com um imperativo podem terminar com will you ou would you (menos freqüente), que também são uma espécie de tag.
Bring me a glass of water, will you? (traga-me um copo de água. “tá” bom?)
Nada impede que você use um please ou mesmo um simples OK, mas, do ponto de vista gramatical, will you or wold you são mais adequados.

e) Assim como em português, informalmente, usamos certo? Para corroborar uma frese afirmativa; em inglês, emprega-se seu equivalente, que é right?.
You’re going to have lunch with us, right? (você vai almoçar com a gente, certo?)
We are going to have a test, right?  (teremos uma prova, certo?)


PREPOSITIONS OF PLACE AND MOVEMENT

At, To , Down, Next To, Near, Through

► we use prepositions of place to say where a person or a thing is or was.
I was waiting at a bus stop.
A man was sitting next to me.

►We use prepositions of movement to say where a person or a thing is or was going:
She boarded the bus through the rear door.



REPORTED SPEECH
Statements                                               Reported Statements
They got engaged                            He said (that) they had gotten engaged         
(past)                                                        (participle)         
Yes-no Questions                         Reported Yes-No Questions
 Has the date been set?               I asked him if the data had been set yet. (prest.perfect)                                        (past perfect)
Wh-Questions                              Reported Wh-Questions                     
What are you planning to do?     I asked her what she was planning to do
(present simple)                                 (past simple)

Commands                              Reported Commands
Don’t say anything!                My friend told me not to say anything.
(Imperative)                                            (Imperative)

General Truths                          Reported General Truths
The sun rises in the east.        She said (that) the sun rises in the east.
(phenomenon nature)                             (verb infinitive)

Immediately Reported Statements    Immediately Reported in Reported Speech
Steve is going to be fired.         I (just) heard (that) Steve is going to be fired (simple present)                                    (simple present)   

Gerunds with enjoy/dislike/don’t mind/avoid (disagree)
A gerund always follows these verbs:
I enjoy meeting unusual people.
I dislike spending a lot of time by myself.
I don’t mind waiting for people.
I avoid talking on the phone.

Gerunds with like/love/hate/can’t stand (agree)
An infinitive or gerund can follow these verbs:
I like going/to go to parties.
I love watching/to watch movies alone.
I hate waiting/to wait for people.
I can’t stand staying/to stay home alone. 
Example:  talk on the phone (I love to talk (v. infinitive) on the phone for hours.

Rule:
I like it= eu gusto
I don’t mind it = não me import….
I can’t stand it = não suporto…
It really me = me chatea…
It makes me happy = fico (deixa-me) doente
It embarrasses me = deixa-me constrangido


Quotation on love

Vincent Van Gogh
"Love is something eternal; the aspect may change, but not the essence."
Henry Ward Beecher
"Young love is a flame; very pretty, often very hot and fierce, but still only light and flickering. The love of the older and disciplined heart is as coals, deep-burning, unquenchable."
Gilbert K. Chesterton

"The way to love anything is to realize that it might be lost."
Johann Wolfgang Von Goethe

"That is the true season of love; when we believe that we alone can love, that no one could ever have loved as much before, and that no one will ever love in the same way again."
Virginia Woolf

"For love... has two faces; one white, the other black; two bodies; one smooth, the other hairy. It has two hands, two feet, two tails, two, indeed, of every member and each one is the exact opposite of the other. Yet, so strictly are they joined together"

Fyodor Dostoevski
"Love all that has been created by God, both the whole and every grain of sand. Love every leaf and every ray of light. Love the beasts and the birds, love the plants, love every separate fragment. If you love each fragment, you will understand the mystery of the whole resting in God."

Etienne
"We always come back to our first love."

Gary Zukav

"When you interact with another, an illusion is part of this dynamic. This illusion allows each soul to perceive what it needs to understands in order to heal."

John Dryden

"Love works a different way in different minds, the fool it enlightens and the wise it blinds."

Johannes Tauler

"For where there is true love, a man is neither out of measure lifted up by prosperity, nor cast down by mishap; whether you give or take away from him, so long as he keeps his beloved, he has a spring of inward peace. Thus, even though thy outward man grieve, or weep downright, that may well be borne, if only thy inner man remain at peace, perfectly content with the will of God."

Irwin Federman
"People love others not for who they are, but for how they make them feel."

Mark Van Doren
"To fail to love is not to exist at all."

Jean Anouilh
"There is love of course. And then there's life, its enemy."
Sting
"Love is stronger than justice."

Zelda Fitzgerald
"I don't want to live -- I want to love first, and live incidentally."

Francois De La Rochefoucauld
"If we are to judge of love by its consequences, it more nearly resembles hatred than friendship."






No comments:

Post a Comment

Para conhecer mais - videos

Veja os vídeos seguintes para conhecer mais sobre os tempos verbais estudados.

Present to be:

http://inglesvip.tripod.com/gramatica/tobe_presente.htm

Present Continuous:

http://www.youtube.com/watch?v=5RYdMEDfRdU

http://www.youtube.com/watch?v=4rQqdSagoOU

http://www.youtube.com/watch?v=HcWFBjANh_M

Simple Present:

http://www.youtube.com/watch?v=tiXAWq852Ts

Sons english X português

Sons:

English - Português EI - A

EE. - E

AI - I

OU. - O

IU. - U

0,1 - 2,3... consoante fica em português o som e de zero(0) a uma(1) fica o som português. Word

E m a i l E. M. A. I. L

Quantas vogais - 3 = e, a, i

Quantas consoantes - 2 = M, L

Logo

Ler em português

O que faz o som se torna ei ou...

E a quantidade de consoantes entre eles (vogais)

E. M. A. I. L - tem:

ee M ei ai L. o 'ai'. Se torna nulo i (ai) de traz para frente perde o som e volta para 'i' ou afetado pelo som seguinte i. de ei. = ei:

Sons = se lê. ( imei:l )

(1). , (0) n° de consoante entre vogais entre as vogais I e A e E Observe que entre 'I' e 'A' tem zero (0) consoante e entre 'I' para o 'A' o som 'ai' se torna nulo permanecendo o som do 'ei' = 'ei:' Entre A e E tem uma (1) consoante ficando o som de com extensão = 'ee' - 'i:'

Por por regra : observe que o som das vogais sera afetado dependendo do numero de consoantes entre as vogais pulando de traz para a frente podendo ser anulado o primeiro som.

Twitter = 2 vogais entre 2 consoantes

T. W. I. T. T. E. R

2. Então o 'i' ser afetado porque o que antecede o som são 2 consoantes (se 2 consoantes ou mais fica o som em português ) = i2 ver tabela sempre. Por regra : Se ficar na segunda com 2 ou mais consoante permanece o som da letra em português. De zero(0) a uma (1) consoante fica o som em english.

Assista o video com explicação na web abaixo: http://www.sbt.com.br/ratinho/

LEMBRETE

PESSOAS AQUI VALE UMA LEMBRANÇA - ABAIXO DAS MUSICAS ESTÃO TODOS OS ARQUIVOS DAS LIÇÕES PUBLICADAS E NAS GUIAS ACIMA DESTES OS TEXTOS ETC. VALE APENA CONFERIR. Para copiar basta selecionar, copiar e colar no seu word.

PESSOAS esta não é uma dica

observação de quem anda por ai:

Pessoas quero deixar aqui para você, que esta nos acompanhando -, uma nova lição que é ler "leia" sempre não importando o nível do livro em english ou grau de instrução, o que você tem que encontrar a sua frente e identificar são: primeiro - ler importa principalmente em interpletar o texto e o contexto e, entender é identificar o conteúdo é também, compreender o movimento e a ação do texto e das palavras; embora, em forma de ação e movimento temos que reconhecer cada elemento e adotar um dicionário principalmente enquanto lemos, que é um amigo daquele que não tem tempo ou considera que não tem memória de elefante. Pessoas, ainda lembrando que,
o conteúdo é importante dentro do contexto por que voce necessita identificar a palavra chave e observar na lei do movimento bem como da ação, para quem faz algo ou deseja fazê-lo identificando o objeto realizado ou a realizar dentro do texto para o contexto ou vise versa (não se esqueça que os adjetivos, substantivos e verbos formam este estudo para analisar e entender a direção desejada no texto e contexto) .
+++ por exemplo - um livro de english infantil tem conteúdo, mas, principalmente contexto (passos que talvez não imaginamos fazer parte da gramática, mas que identificada a informação é) -, esta matéria vale para aqueles que pensam que o primeiro grau não valeu - pense melhor porque no segundo grau ainda é matéria de português - valeu!
++++ pessoas leiam livros de english TAMBÉM infantil por que alí voce encontrará dicas de pequenos movimentos e de ações que não recordamos dos passos e vamos correndo o mundo buscando mais, e não fiquem somente with child's books adote outro nível.

OBS.: PESSOAL PARA AQUELES QUE NÃO SABEM AINDA SOU ESTUDANTE DE ENGLISH (Nível Avançado) - nem por isto terei que saber tudo -, obrigada

LESSON SIXTY EIGHT


CAUSATIVE USE OF HAVE

►Para indicar uma ação realizada para alguém a nosso pedido ou em nosso favor, usamos uma forma apropriada do verbo to HAVE ou to GET e o particípio passado do verbo principal.

Ex.: I often have my car washed.

I often get my car washed.

He had this house painted.

He got his house painted.

We will have our hair cult tomorrow.

We will get our hair cut tomorrow.

Pessoas esta vale lembrar - o que é preposição - uma palavra que estabelece relação entre palavras na mesma oração

Pessoas você necessita fazer exercícios dos cursos livre da internet para complemento das fases Elementary, Intermediate e Advanced with possessive adjectives and pronouns para seu próprio entendimento, por exemplo:

ELEMENTARY

Check A if the subject performed the action and B when someone else did it.

1 – She cleans her room every day. ( )

2 – I took a picture yesterday. ( )

3 – Judy was making her dress. ( )

INTERMEDIATE

Transform the sentences using causative have.

1 – They are washing their car now.

______________________________________________

2 – I have brushed my hair.

______________________________________________

3 – I’ll publish my poems some day.

______________________________________________

ADVANCED

Write sentences.

Example: Cindy/ mail / the letters / tomorrow.

Cindy will have the letters mailed tomorrow.

1 – I? just press? My clothes

_____________________________________________

2 – Bob? pull? two teeth? Next week

_____________________________________________

3 – Doris ? do? The dishes ? every day

____________________________________________

LESSON SIXTY NINE


IT TAKES

►Usa-se it takes pra expressar o período de tempo que se leva para realizar uma ação.

Ex.: It takes me 20 minutes to GO from home to school. It will take us 30 minutes to clean our room.

Pessoas esta vale lembrar - o que é preposição - uma palavra que estabelece relação entre

Pessoas você necessita fazer exercícios dos cursos livre da internet para complemento das fases Elementary, Intermediate e Advanced with possessive adjectives and pronouns para seu próprio entendimento, por exemplo:

ELEMENTARY

Rewrite the sentences using it takes, it took or it will take.

Example: He goes to school in 10 minutes.

It takes him 10 minutes to go to school.

1 – I recovered from my cold in a week.

_______________________________________

2 – She went to work in 45 minutes.

_______________________________________

3 – You’ll reach him in 20 minutes.

_______________________________________

INTERMEDIATE

Answer these questions.

1 – How long does it take her to write a report? (30 minutes)

______________________________________________

2 – How long does it take you to clean the house? (one day)

______________________________________________

3 – How long will it take you to go to Rome? (7 hours)

______________________________________________

LESSON SEVENTY


GERUND

►O gerúndio é uma forma verbal caracterizada pela terminação –ing e funciona como substantivo.
	Ex.:  Swimming is good to our body

►O gerúndio também é usado:
a)	Após preposições.
Ex.: She is tired of working.
b)	Após os verbos come e go (quando indicarem atividade física).
Ex.: Let’s GO shopping.
c)	Após os verbos: admit, avoid, appreciate, consider, continue, delay, detest, deny, enjoy, escape, finish, imagine, keep, mind, miss, practice, resist, suggest, stop, try e understand.
Ex.: He admitted  being wrong.

►	Assim como o gerúndio, o particípio presente também é caracterizado pela
terminação –ing. O particípio presente é usado para  formar tempos contínuos.
	Ex.: He is playing the guitar now.


Pessoas esta vale lembrar - o que é preposição - uma palavra que estabelece relação entre


Pessoas você necessita fazer exercícios dos cursos livre da internet para complemento das fases Elementary, Intermediate e Advanced with possessive adjectives and pronouns para seu próprio entendimento, por exemplo:


ELEMENTARY

I – Supply the gerund form of the verbs in parentheses.
      
1 – The man admitted……………………(steal) the jewelry.
2 – She is very fond of ………………….(swim).
3 – They would appreciate………………(hear) from you.

LESSON SEVENTY ONE


INFINITIVE

► O infinitivo é a forma original do verbo  e pode aparecer com ou sem a partícula to.
	
►Usa-se o infinitivo sem to:
a)	Após os verbos anômalos, os verbos auxiliares do e Will e os verbos make e let.
Ex.: I can swim.
       Do you like coffee?
       Let me go.		  	
b)	Após as conjunções but e except.
Ex.: I will do nothing but cry.

►Usa-se o infinitivo com to:
a)	Após os verbos tell, invite, teach, remind, wish, desire, want.
	Ex.: I want to go home.
                  He told me to stop.
b)	Após as palavras too, enough, the first, the second, the last, the only.
Ex.: We are too young to die.
         I  was the first one to arrive. 
c)	Após adjetivos.
Ex.: This exercise is fifficult to do.


►►Atenção! O verbo help aceita infinitivo com ou sem to.
   Ex.: They helped us do our homework.
           They helped us to do our homework.

Pessoas esta vale lembrar - o que é preposição - uma palavra que estabelece relação entre


Pessoas você necessita fazer exercícios dos cursos livre da internet para complemento das fases Elementary, Intermediate e Advanced with possessive adjectives and pronouns para seu próprio entendimento, por exemplo:


INTERMEDIATE

I – Supply the infinitive with or without to.
      
1 – Let’s……………………(dance), shall we?
2 – It’s hard ………………….(study) all day.
3 – I’ll do anything for you but………………(wash) your car.
Salvar
II – Supply the infinitive with or without to.

1 – It is wrong…………………(treat) animals cruelly.
2 – Please, let me ……………..(study) here.
3 – I made him………….(answer) the letter.

LESSON SEVENTY TWO



INFINITEVE AND GERUND


► Os verbos feel, hear, notice, observe, see, watch podem ser seguidos de gerúndio ou de infinitivo sem to.
           Ex.: They watched tehe birds flying.
                  They watched the bids fly.
	
►Verbos que podem seguindos de gerúndio ou de infinivo com to:

advise	forget	permit
allow	hate	prefer
attempt	intend	remember
begin	like	start
continue	love	stop
dislike	neglect	try
Ex.: I hate getting up early.
I hate to get up early.



►Os verbos advise, permit e allow, acompanhados de objeto direto, são seguidos do infinitivo com to. Não havendo objeto direto, esses verbos são seguidos apenas  de gerúndio.
Ex.: He allowed us to smoke.
        He allowed us smoking.
►Observe o verbo stop:
     They stopped to talk. (Eles pararam para converser.)
      They stopped talking. (Eles pararam de conversar.) 



Pessoas esta vale lembrar - o que é preposição - uma palavra que estabelece relação entre 

Pessoas você necessita fazer exercícios dos cursos livre da internet para complemento das fases Elementary, Intermediate e Advanced with possessive adjectives and pronouns para seu próprio entendimento, por exemplo:

INTERMEDIATE

Supply the Gerund or the Infinitive of the verbs in parentheses.

1 – I  heard you………………….(sing.)

2 – We observed the bird…………………(make) is nest.
3 -  They started……………….(look) for the criminal.

ADVANCED

Supply the Gerund or the Infinitive of the verbs in parentheses.

1 – They had a bath before……………………….(go) to school.
2 – It’s hard…………………..(study) all day.
3 – We heard the baby……………….(cry).

LESSON SEVENTY THREE



WOULD RATHER / HAD BETTER

► Would rather (‘d rather) expressa preferência.
   Ex.: I’m tired. I would rather take a taxi than walk home.
	
►Had better (‘d better) expressa  conselho.
   Ex.: You look  sick. You had better see a doctor.



Pessoas esta vale lembrar - o que é preposição - uma palavra que estabelece relação entre


Pessoas você necessita fazer exercícios dos cursos livre da internet para complemento das fases Elementary, Intermediate e Advanced with possessive adjectives and pronouns para seu próprio entendimento, por exemplo:


ELEMENTARY

Supply would rather or had better.

1 – I ………………….eat in a restaurant than at home.
2 – He…………………rest a while. He’s been working for five hours.
3 -  You……………….go to the dentist immediately.

INTERMEDIATE

I – Transform these sentences in order to introduce would rather or had better.
    
1 – It will be better if you take an umbrella.
____________________________________
2 – She prefers to go by car. She doesn’t like to walk.
____________________________________
3 – It will be better if I go home now. It’s very late.
____________________________________

II – Supply the correct tag ending.

1 – You’d rather spend the winter in the mountains,……………..?
2 – The doctor’d rather examine him in this office,………………?
3 – She’d better see him after lunch,……………………..?